Maksuttomat GDPR-oppaat

Olemme tuottaneet GDPR:n ja siihen liittyvien käsitteiden ymmärtämistä helpottavia oppaita. Voit ladata niitä allaolevilla lomakkeilla maksutta omaan käyttöösi.

Sivun lomakkeet on suojattu reCAPTCHA:lla, jonka osalta Googlen Tietosuojaseloste ja Käyttöehdot ovat voimassa. Lähettäessäni tiedot, hyväksyn nämä ehdot.



Yrityksen tietosuojaopas

Tästä oppaasta löydät helposti ymmärrettävästi sen, mitä kaikkien yritysten tulee tehdä, askelmerkit toteutettavien toimien tekemiseen sekä ohjeita siitä, miten tehtyjä toimenpiteitä hyödynnetään yrityksen kilpailutekijöinä.

Väkevä käsikirja kaikille yrityksille.


Whistle blowing ja tietosuoja -opas

Ilmoittajansuojelulaki astui voimaan 01.01.2023. Mitä kaikkien yritysten tulee tietosuojan osalta ottaa huomioon ja toteuttaa ennen sisäisen ilmoituskanavan käyttöönottoa? Tästä oppaasta saat askelmerkit tarvittavien toimenpiteiden toteuttamiseen.


Suomessa annetut GDPR-sakot

Tähän oppaaseen on koottu kaikki Suomessa 11.01.2023 mennessä annetut GDPR-sakot. Mitä voimme niistä oppia ja näin ennaltaehkäistä mahdollisuutta itse joutua sakotettavaksi?


Tietosuojaselosteopas

Mikä on tietosuojaseloste, mihin sitä tarvitaan ja miksi se on merkityksellinen? Hyvin hoidettu tietosuoja on kasvavassa määrin toimittajan valintaperuste. Tietosuojaseloste on näyteikkuna yrityksen tietosuojatoimiin, joiden pohjalta toimittajan luotettavuutta omalta osaltaan arvioidaan.


Ulkoistukset ja tietosuoja -opas

Mitä pitää tietosuojan suhteen ottaa huomioon alihankkijoiden kanssa? Entä mitä meidän tulee tehdä ollessamme itse alihankkijana? Tietosuoja voi olla joko kaupan vauhdittaja tai sen este. Lue tästä oppaasta miten poistat GDPR-kitkan yrityksesi kasvun tieltä.


5 yleisintä GDPR sudenkuoppaa

Tietosuoja-asetukseen ja sen soveltamiseen liittyy monenlaisia myyttejä, virhetulkintoja sekä suoranaisia harhoja. Olemme asiakaskeskusteluiden pohjalta koonneet viisi yleisintä virhetulkintaa ja sudenkuoppaa yhteen helppolukuiseen oppaaseen. Lataa opas ja ennaltaehkäiset sen, että itse sortuisit muiden tekemiin virheisiin.


Tapaus vastaamo - Mitä opimme siitä?

Psykoterapiakeskus Vastaamon tietomurto on toistaiseksi suurin laatuaan ja kosketti tuhansia ihmisiä. Asian käsittely jatkuu vielä vuosia. Mitä tapahtui ja mitä tapahtumasta voi oppia, jotta omassa organisaatiossa ei vastaavaa pääsisi tapahtumaan?